Остання редакція: 2020-04-26
Тези доповіді
З розвитком інформаційних технологій у закладах вищої освіти все частіше використовують асинхронний тип навчання – електронні курси, які дають можливість студентам освоїти будь-яку дисципліну. Електронний навчальний курс «Нарисна геометрія та інженерна графіка» впроваджується другий рік для студентів першого курсу навчання сервісу Google Сlass на основі Додатків Google. Інтерфейс додатка зрозумілий і зручний у користуванні як для викладача, так і для студентів.
Інформаційними об’єктами навчальної платформи є:
- потік;
- завдання – представлено вкладкою викладацької сторінки Google Сlass на рис. 1;
- люди (викладачі та студенти курсу);
- додатки й обліковий запис Google студента/викладача.
В головному меню Google Сlass знаходяться: курси; календар; список завдань (невиконані завдання та виконані з оцінкою); архів курсів і налаштування.
Рис. 1. Вкладка «Завдання» навчального курсу «Нарисна геометрія та інженерна графіка»
Створений курс постійно оновлюється в залежності від таких факторів, як цілей певної теми, траєкторії навчання та освітнього рівня студентів, тощо.
Основні структурні компоненти електронного курсу містять:
- Перший розділ курсу «Організація роботи» містить мотиви навчання, інструкції та методичні вказівки, навчальні матеріали з дисципліни, а також правила безпечної роботи в інтернеті.
- Наступні розділи мають назви конкретних тем робочої програми навчальної дисципліни, які називаються інструктивними листами, з послідовною нумерацією, наприклад: «1-й лист. Проєкціювання точки і прямої».
- Двосторонній зв’язок зі студентами «викладач-студент» і «студент-викладач».
- Зворотний зв’язок:
- загальний форум (обмін думками або відповіді на запитання);
- індивідуальне приватне спілкування «студент-викладач» і «викладач-студент».
Електронний навчальний курс сприяє ефективній самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності студентів і вдосконаленню набутих знань та навичок, оскільки містить в собі контент наближений до академічної моделі: текстовий, графічний та медіаконтент, створений за чіткою структурою. Матеріали, представлені в курсі, дозволяють більш детально розуміти студенту завдання, що призводить до точності їх виконання, правильності відповідей та надає загальну компетенцію з даної дисципліни.