Остання редакція: 2017-07-11
Тези доповіді
Алюмінієві сплави найпоширеніші матеріали у двигунах внутрішнього згорання та поршневих насосах. З них виготовляють головні елементи двигуна такі як: голівки циліндрів, блок циліндрів, поршні.
Одною із найвідповідальніших деталей в автомобілі є поршень. Завдяки використанню алюмінієвих поршнів, маса двигуна і витрати палива зменшуються. Поршні повинні відповідати наступним вимогам: мати високу теплоакумулювальну здатність, теплопровідність, корозійну стійкість та жароміцність, також мати малу питому масу і високі механічні властивості. Цим вимогам максимально близько відповідають наступні сплави: АК12М2МгН, АК12ММгН, АК10М2Н. Але актуальним є завдання забезпечення таких властивостей, тому необхідно розробляти нові сплави на основі алюмінію.
В порівнянні з вітчизняними сплавами, існують і інші закордонні, з кращими властивостями. До них відносяться: FM B2 і FM S2N («Federal Mogul»). Такі сплави мають дуже високі антифрикційні властивості і витримують набагато більші теплові та механічні навантаження. Це обумовлено тим, що у закордонних сплавах, набагато звужені межі вмісту легуючих елементів, а також враховується вплив більшості шкідливих елементів. За своєю собівартістю такі сплави дорожчі, тому що для їх отримання використовують модифікування фосфором, цирконієм і ванадієм. Але при цьому вони цілком виправдовуються, за рахунок більшої довготривалості роботи деталі (у 2…3 рази) [1].
У 2015 році одна компанія з Німеччини оголосила про створення нового сплаву для поршнів дизельних двигунів. Цей сплав отримав назву DuraForm-G91. На рисунку 1 показаний поршень виготовлений із DuraForm-G91. Після проведення певних досліджень, отримали данні, що деталь служить в 3…5 разів
Рисунок 1 ‑ поршень виготовлений із DuraForm-G91
довше. Більш висока міцність нового матеріалу дозволяє витримувати підвищені механічні навантаження.
Новий сплав дозволяє полегшити конструкцію поршня і зменшити його масу [2].
Література: