Остання редакція: 2025-10-28
Тези доповіді
Модель піввагона (ПВ) нового покоління представлено на рис. 1.
ПВ нового покоління розроблявся, виходячи з умов його спеціалізації та експлуатації у залізнично-водному сполученні, з метою доставки сипучих та навалочних вантажів до портів, а також з можливістю транспортування на залізничних поромах водного транспорту; експлуатацією у замкнених кільцевих маршрутах, які пов'язують з розміщенням гірничо-збагачувальних комбінатів та існуючих родовищ вугільної промисловості. Це дозволяє їх експлуатацію по всій мережі залізниць, колії ширини 1520 мм, а також із встановленим виходом на колію шириною 1435 мм європейських країн, що широко використовується у міжнародному сполученні. У табл. 1 приведено основні його параметри:
Рис. 1. Піввагон нового покоління
Таблиця 1 – Основні техніко-економічні показники піввагона нового покоління
Як відомо, у вітчизняному вагонобудуванні кузови сучасних ПВ переважно виготовляють із низьколегованої сталі 09Г2Д, або 09Г2С. На основі досягнень у світовому вагонобудуванні та, враховуючи досвід експлуатації ПВ різних типів, було розроблено конструкцію ПВ нового покоління, з особливістю використання прогресивних матеріалів на основі сплавів системи Al-Mg, які забезпечують високу міцність і стійкість до корозії, але на рівні капітальних вкладень у вагонобудуванні, дорожчі, з чітко встановленим терміном окупності та прогнозованою перспективою.
Але всі існуючі конструкції ПВ мають схожу та однотипну конструкцію, що взагалі дозволяє зменшити витрати при їх ремонті та технічному обслуговуванні, завдяки високій уніфікації основних вузлів та деталей, по факту розумної заміни на момент своєчасного вибуття з експлуатації. В новій конструкції також задіяні рішення і основні типові вузли [1, 2]. Габаритні розміри розробленого ПВ наведені на рис. 2.
Головною відмінністю ПВ від аналогів, які на даний момент експлуатуються АТ «Укрзалізниця»| і операторами рухомого складу, розроблений ПВ має низку переваг:
– збільшене осьове навантаження до 265 кН (27 т) на вісь;
– габарит 1–ВМ;
– збільшена вантажопідйомність до 82 т;
– збільшений об’єм кузова до 100 м3;
– використання сучасних прогресивних матеріалів у конструкції;
– використання повізкового гальмування;
– збільшений нормативний термін служби не менше 32 роки;
– збільшений міжремонтний пробіг до 1 млн. км, при використанні ходових частин нового покоління;
– забезпечено збереження при вантажно-розвантажувальних роботах (ВРР), згідно з [3], і за рахунок остаточного виключення з експлуатації грейферного розвантаження.
Рис. 2. Загальний вигляд ПВ
До недоліків розробленого ПВ можна віднести часткове зменшення його універсальності і можливе збільшення порожнього пробігу при недостатній завантаженості перевізного процесу, згідно [4, 5].
Література
1. ДСТУ 7598: 2014. Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамоходних). Чинний від [ 2014-12-02]. Вид. офіц. Київ, 2014. 32 с. URL:http://uas.org.ua (дата звернення: 17.05.2021).
2. ДСТУ Б B.2.3-29:2011. Габарити наближення будівель і рухомого складу залізниць колії 1520 (1524) мм (ГОСТ 9238-83, MOD). Чинний від [2012-12-01]. Вид.. Київ, НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ, Мінрегіон, 2012. 50 с. URL: https:// https://ksv.do.am/. (дата звернення: 15.11.2024).
3. ДСТУ ГОСТ 22235: 76:2010:2015 Вагони вантажні магістральних залізничних доріг колії 1520 мм. Загальні вимоги щодо забезпечення збереження під час завантажувально-розвантажувальних та маневрових робіт (ГОСТ 22235-2010, IDT) [Чинний від 2010-11-12]. Вид. офіц. Київ, 2015. – 24 с. URL: https://docs.cntd.ru/document/1200082560 (дата звернення: 16.05.2021).
4. Візняк Р. І. Проектування перспективного піввагона нового покоління підвишенної вантажопідємності з припустимим осьовим навантаженням 25- 27 т. [Текст] / Р.І. Візняк, І.В. Чепурченко // Проблеми і перспективи розвитку залізничного транспорту: міжнар. наук.-техн. конф. – Дніпропетровськ: ДІІТ, 14- 15 квітня 2012. – 67 c. 5. Пат. 72360 Україна, № 72360 МПК7 B61F 1/00, B61D 3/00. Піввагон з глухим кузовом: Пат. 72360 Україна, № 72360 МПК7 B61F 1/00 / Чепурченко І.В., Візняк Р.І. (Україна); УкрДАЗТ. №201203065; Заявл. 16.03.2012. Опубл. 10.08.2012.Бюл. №6. – 9 с.